2015. március 9., hétfő

Duplatulipános farmerral

Ismét egy magyaros motívum, farmerral házasítva.
19.századi dupla tulipános szőttes mintájából tervezett gyöngyszövött motívum, napjaink rojtos-rongyos trendi farmerszövetére dolgozva.
Egy karperec, amiben találkozik a hagyományok tisztelete és a szabadság szeretete.
*
Elég sokáig nézegettem, forgatgattam a már kész gyöngyszövött motívumot, míg végül megadtam magam, és farmerra tettem, mindenáron ez kívánkozott hozzá. Utólag jó döntésnek találom, mert nagyon beleillik abba a stílusba, ami számomra a népi motívumok napjainkban való viselését jelentheti. Szépségük ellenére, nem igazán szeretem hordani a minden porcikájában a régivel megegyező ruhákat, ékszereket, szeretem, ha a hagyományos motívum valami nagyon mai, nagyon más, a régitől elütővel  találkozik, és egymásban harmóniára talál.
*
A minta tervezésében Tasnádi Zsuzsanna és Selmeczi Kovács Attila, Régi magyar mintakincs című könyve volt segítségemre.
A farmer természetesen újrahasznosított...
:-)

12 megjegyzés:

  1. CSodaszép, eredeti ékszer. Szerintem is tökéletes választás volt a farmer, melyet a szélek rojtozása tesz teljessé. Nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  2. Erdekes , magyar motivum es nekem megis indianosnak tunik :)
    Gyonyoru ekszer , nagyon otletesnek talalom osszeolvasztani a regit a maival.Kivancsian varom mivel rukkolsz elo legkozelebb:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép és ötletes! Gratulálok!!

    VálaszTörlés
  4. Szép dolog, ahol a régi találkozik az új !!!

    VálaszTörlés
  5. Szeretem ezt a megoldást. Gyöngy, farmer, régi magyar motívum...... és mégis modern. Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Modern-retro-népviselet :) Nagyon bejön! :D

    VálaszTörlés
  7. Szuper az ötlet, és gyönyörű a megvalósítás!

    VálaszTörlés